Joelpoel
Utsikt från London Eye  Ipad
Utsikt från London Eye
Location: South Bank
Dag 3
October 28, 2014
Idag tog vi sovmorgon så vi missade frukosten men vi åt en rejäl frukost ute på stan. Efter det promenerade vi genom Hyde Park till Buckingham Palace för att se på vaktombytet. Vi tyckte att det var ganska tråkigt så vi gick och köpte biljetter till London Eye istället. Vi fick biljetter så att vi skulle åka på kvällen. Då gick vi istället till Hamleys världens största leksakaffär. Där köpte jag en slags helikopter. Sen gick vi till en restaurang och åt mat men vi hade ganska bråttom eftersom vi skulle åka London Eye. Vi fick stå i kö i 45 minuter innan vi fick gå på London Eye. Vi åkte väldigt högt upp och vi såg långt ut över staden. Det var häftigt! Sedan tog vi tunnelbanan hem till hotellet.
Location: Hyde Park
Location: Picadilly circus
Picadilly Circus  Ipad
Picadilly Circus
London andra dagen "The Harry Potter day!"
October 27, 2014
Idag gick vi upp klockan sju på morgonen och åt en stor frukost. Sen åkte vi tunnelbana, tåg och buss till Warner Bros studio Harry Potter. Där letade vi efter stämplar och tittade på alla föremål. Vi var där i nästan fem timmar. Jag tyckte att det var väldigt häftigt. Efter det åkte vi in till centrum och vi tänkte åka London Eye men vi tyckte det var för lång kö så vi gick runt och letade efter en restaurang. Men vi hittade ingen. Till slut stannade vi och beslutade att vi skulle ta tunnelbanan till hotellet. Vi åt på en restaurang nära hotellet. Sen gick vi hem till hotellet och vilade.

Ipad

Location: City of Westminster
Första dagen i London!!!
October 27, 2014
Idag har vi åkt till London. Vi vaknade klockan fyra på morgonen och åkte direkt till flygplatsen. Klockan halv sju svensk tid. Vi kom fram åtta på morgon. Sen åkte vi tåg in till London. Vi gick runt halva stan för att komma till hotelet istället för att bara gå rakt fram. Vi checkade in på hotelet och sen gick vi in på en resturang och åt lunch. Vi gick sen igenom Hyde park till Naturhistoriska museet. Där såg vi skelett, djur, insekter och vulkaner. Sen gick vi ut och åt mat. Sen gick vi hem och somnade för vi skulle upp tidigt och till Warner bros studio Harry Potter.

Ipad

Sista dagen i Thailand och resan hem
January 10, 2013
Idag har vi badat på stranden i några timmar. Sen köpte vi frukt som vi åt medan vi spelade spel. Sen gick vi till en frisör som gjorde flätor på Ebba. Sen gick vi till hotellet för att duscha. Sen checkade vi ut men lämnade kvar väskorna i receptionen på hotellet medan vi gick och åt middag och shoppade det sista. Sen hämtade vi väskorna och tog en taxi till flygplatsen och började vår långa, långa resa hem. När vi kom till Kina var det jätte kallt ute. På flygplatsen fick vi vänta i 6 timmar innan vi flög igen. Vi flög till Danmark och sen till Sverige. Där fick vi inga väskor. När vi kom hem sov vi direkt.
Location: Khlong Pa Tong
Här är stranden i Phuket.  Ipad
Här är stranden i Phuket.

Här är Ebbas flätor.  Ipad
Här är Ebbas flätor.
Location: Tangwan
Här väntar vi på planet.  Ipad
Här väntar vi på planet.
Phuket
January 7, 2013
Idag åkte vi båt till fastlandet. Därifrån åkte vi minibuss till Phuket. Vi var själva i bussen. Sen åt vi middag på stan. Det är massor av folk och bilar överallt så man kan knappt komma fram.
Location: Patong Beach
Här är vi på stan på en gågata utan bilar.  Ipad
Här är vi på stan på en gågata utan bilar.
Jag är sjuk
January 7, 2013
I natt satt pappa och jag på stranden för jag mådde inget bra. På dan gick vi till ett ställe där det blåste mer. Vi badade lite innan vi gick och åt lunch. Sen satt vi i skuggan i solnedgången. Sen gav vi våran luftmadrass till en thailändare. Vi åt mat med mormor, morfar och pappas jobbarkompis som kom i går.
Här är solnedgången.  Ipad
Här är solnedgången.
En dröm går i uppfyllelse
January 5, 2013
Idag gick vi en bit på stranden. På stranden byggde jag ett sandslott. Sen badade vi länge. Efter lunchen gick pappa och jag till dykarställen där vi hade bokat dykning med tuber för mig. Det var en svensk som hette Linda som skulle lära mig att dyka. Vi började med att gå igenom hur utrustningen fungerar, några tecken som är bra att kunna eftersom men inte kan prata under vattnet, och jag fick ta på mig våtdräkt. Sen gick vi ner till stranden och vi dök ner i havet. I havet såg vi fiskar, koraller och snäckor. Vi såg också några clownfiskar, dvs nemofiskar. Efter vi hade dykt badade vi igen och sen åt vi blåbärsmunkar i solnedgången. PS Att dyka var jättehäftigt!!!
Här är slottet.  Ipad
Här är slottet.
Här dyker vi.  Ipad
Här dyker vi.
Location: Koh Lipe
Här är jag med våtdräkt.  Ipad
Här är jag med våtdräkt.
Pappas födelsedag!!!
January 4, 2013
Idag har vi gått till en strand som heter sunset beach. Där byggde pappa och jag frihets gudinnan, Eiffeltornet, kinesiska muren, en pyramid och en igloo. När vi hade ätit mat var allt under vatten pga tidvattnet. Sen badade vi i havet. När vi gick hem så trodde mamma att några tog död på några hönor med en stor kniv fast det var kokosnötter. Sen bokade vi så att jag kunde dyka i morgon. Sen åt vi middag.
Location: Koh Lipe
Här skålar vi i vattnet för gubben  Ipad
Här skålar vi i vattnet för gubben
Jag chillar i vattnet.  Ipad
Jag chillar i vattnet.
Här är födelsedagsbarnet.  Ipad
Här är födelsedagsbarnet.
Regn
January 3, 2013
Idag på morgonen såg jag och pappa på film tills tjejerna vaknade. När vi åt frukost började det regna och sen fortsatte det att regna hela dagen. Sen gick vi och shoppade med mormor och morfar. Sen badade vi i regnet.
Location: Koh Lipe
mamma och jag slappar på kvällen  Ipad
mamma och jag slappar på kvällen